Hej hopp!
Tänkte göra en liten update med tanke på att jag inte bloggat på typ två veckor... 
Jag jobbat på för fullt, börjar klockan 6 varje morgon. Packar lunchlådor till tjejerna, fixar frukost, kör den äldsta till skolan 7.15, tillbaka hem och väcker den yngsta och sen iväg med henne till skolan 8.30. Efter det är jag ledig fram tills den äldsta tjejen ska bil hämtad från skolan vid 14. Under den tiden så brukar jag gå ut och gå, själv eller med hundarna, åka och handla mat, träffa andra Au Pairer i området eller bara ta det lugnt och ta vara på min egentid. Sen hämtar jag tjejerna vid 14 och 15.15, fixar mellis, ser till att dom gör läxorna, kör dom till sina aktiviteter, lagar middag, ja, lite allt möjligt! Det beror på dag och hur deras scheman för eftermiddagen ser ut. 
Jag trivs otroligt bra och familjen är hur gullig som helst. Jag tycker fortfarande att det känns konstigt att bo på mitt jobb, men har pratat med Au Pairer som varit här i över 5 månader och dom säger att det troligtvis alltid kommer kännas lite speciellt att bo på sitt jobb. 
Men jag försöker verkligen ta vara på min lediga tid, tror att det ger väldigt mycket att hitta på något då istället för att bara sitta hemma. 
Förra fredagen var jag i Boston med en av tjejerna som jag träffade på Au Pair-skolan. Vi shoppade, åt mat och var riktiga turister. 
Jag brukar också möta upp en tjej som bor ca 5 minuter ifrån mig och dricka kaffe eller bara umgås lite. 
Nu i helgen ska vi ses ungefär 6 st Au Pairer i ett köpcentrum ca 30 minuter från där jag bor. Det blir väl en hel del shopping och starbucks då ;). 


En bild från Boston i fredags! :)

2 kommentarer

Momsen o papsen

24 Sep 2015 23:32

Härligt att få lite rutiner till vardagen! Familjen verkar så härlig, skönt!! Kul att du hittar på grejer att göra på din egen tid! Genom det får du uppleva mer! 😘😍😘

Anonym

26 Sep 2015 21:55

Så kul o höra mer om dina dagar Frida. FU verkar ha de bra, och redan träffat kompisar👍. Ja lite speciellt är det att bo där man jobbar men de låter som du e bra på o hitta på saker under din lediga tid. Ha de så bra och massa kramar från oss, Lina m. Familj

Kommentera

Publiceras ej